Timișoara în pas cu tendințele europene: Infrastructură velo în noul PUG

Odată cu aprobarea noului Plan Urbanistic General, Timișoara își deschide brațele către un viitor mai verde și mai sănătos pentru amatorii de biciclete.

Modificarea esențială în sprijinul mobilității alternative este reflectată în accentul pus pe infrastructura velo, o veste bună pentru comunitatea de cicliști din oraș.

Până în prezent, puțini dezvoltatori imobiliari au considerat necesară amenajarea unor spații de parcare dedicate bicicletelor. Cu toate acestea, în lumina noilor reglementări, acest aspect se va schimba semnificativ.

Conform Anexei 2 a noului plan urbanistic, începând cu anul 2024, orice clădire de locuințe colective cu mai mult de 6 apartamente va trebui să ofere un spațiu închis și acoperit pentru depozitarea bicicletelor.

Acest spațiu poate fi integrat în clădirea principală sau într-o construcție anexă, și trebuie să aibă o capacitate minimă de 3 biciclete pentru fiecare apartament.

De unde vine aceasta initiativa?

Este important de menționat că această inițiativă nu a pornit de la administrația locală, ci vine ca urmare a directivelor europene care impun astfel de măsuri pentru promovarea mobilității alternative în orașe.

În acest sens, orașe din România precum Clujul au implementat deja astfel de reglementări încă din 2014, demonstrând că această schimbare vine în întâmpinarea unei nevoi reale și că este în pas cu tendințele europene în materie de urbanism și mobilitate sustenabilă.

Cat de mare este problema dezvoltatorilor?

Daca cei care dispun de parcari subterane vor mai gasi locuri unde sa le amenajeze, pentru cei care nu au aceasta facilitate va fi o adevarata provocare sa gaseasca spatiul necesar avand in vedere ca trebuie sa mai amenajeze si locuri de parcare auto sau spatii verzi.

Calculând că o bicicletă ocupă, în medie, 1.26 metri pătrați la sol, se poate observa că necesitatea de spațiu pentru parcarea bicicletelor este considerabilă.

Luand exemplu unui bloc cu 20 de apartamente, conform noului normativ trebuie amenajate minim 60 de locuri pentru biciclete, ceea ce presupune un spațiu de cel puțin 75 de metri pătrați, fără a lua în considerare spațiul necesar pentru acces.

Ce recomandari avem pentru acestia?

Există mai multe soluții ingenioase pentru amenajarea parcărilor pentru biciclete acoperite și închise în ansamblurile rezidențiale, astfel încât să se economisească spațiu și să se optimizeze utilizarea acestora:

  1. Subsoluri sau parcaje subterane: Una dintre cele mai eficiente soluții este amenajarea de spații dedicate pentru biciclete în subsolurile sau parcajele subterane existente sau noi. Aceste spații pot fi compartimentate și organizate eficient pentru a maximiza numărul de biciclete stocate.

  2. Spații neutilizate: în multe ansambluri rezidențiale există spații neutilizate sau nefolosite, cum ar fi colțuri din holuri, spații între etaje sau spații sub scări, care pot fi transformate în parcări pentru biciclete. Prin utilizarea acestor spații, se economisește spațiu și se oferă o soluție convenabilă pentru locatari.
  3. Construcții anexe sau containere modulare: Pentru ansamblurile rezidențiale care nu au spațiu disponibil în clădirile existente, se pot construi construcții anexe sau se pot utiliza containere modulare pentru a crea spații suplimentare pentru parcarea bicicletelor. Aceste structuri pot fi adaptate la nevoile specifice ale ansamblului și pot fi amplasate în locuri strategice pentru acces ușor.

  4. Sisteme de stocare verticală sau suspendată: Utilizarea unor sisteme de stocare verticală sau suspendată poate fi o modalitate eficientă de a economisi spațiu în parcările pentru biciclete. Suporții inteligenți precum NEKO sau PARKIS pot face o diferență majoră în optimizarea spațiului, acestea asigurând o economie de spațiu de cel putin 40% in comparatie cu un rastel clasic pe sol.

 

Ai un proiect ce presupune amenajarea unei parcari pentru biciclete??

Află cum te putem ajuta și cum poți economisi spatiu si bani .

Produse PARKIS

-24%
Suport biciclete vertical cu lift PARKIS, Model CITY
2.499,00 lei (TVA inclus)
CITY - cea mai avansata versiune a Parkis, proiectata pentru instalatii publice sau pentru utilizatorii privati exigenti.
Suport biciclete vertical cu lift PARKIS, Model EXCLUSIVE
2.975,00 lei (TVA inclus)
Versiunea de primă clasă a lui PARKIS, cu aspectul său strălucitor de oglindă. Combină durabilitatea excelentă cu eleganța. Fabricat din aluminiu anodizat și oțel inoxidabil.
-5%
Suport biciclete vertical cu lift PARKIS, Model BASIC
1.805,23 lei (TVA inclus)
Celebra culoare galbenă a făcut din acest model cea mai recunoscută și preferată versiune a lui PARKIS. Fabricat din aluminiu anodizat și oțel galvanizat/vopsit.
-10%
Suport biciclete vertical cu lift PARKIS, Model MTB
1.582,70 lei (TVA inclus)
Suportul PARKIS MTB este conceput special pentru biciclete cu anvelope mai late precum cele ale bicicletelor MTB. Perfect echilibrat si conceput sa lucreze cu greuitati pana la 15kg pe roata fin fata, PARKIS MTB este perfect si pentru e-bike

Solicita oferta

Vrei să primești o notificare când produsul intră în stoc?

Lasă-ne datele tale si te vom contacta